En voi kuin kehua tuota koirapuistoa... Kiersimme puiston kahteen kertaan, otimme henkilöhaun ja esineruudun. Martta oli taitava kuten aina, mutta tänään myös Dino innostui yrittämään.
Näytetään tekstit, joissa on tunniste haku. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste haku. Näytä kaikki tekstit
sunnuntai 4. joulukuuta 2022
sunnuntai 2. toukokuuta 2021
Martta näyttelyihin?
Martan kanssa ollaan puuhailtu vähän kaikenlaista tällä viikolla. Keskiviikkona meillä oli metsäjälki (meni mainiosti, 6/6 kapulaa löytyi), tein vähän pidemmän jäljen kuin viimeksi. Martalla tuntuu olevan aika tarkka nenä. Sen päätteeksi teimme esineruudun, kolme eri esinettä, Martta toi kaikki takaisin.
Perjantaina treenailimme BHta, sekin meni hyvin. Pitää petrata vielä liikkeelle lähtöä ja positiossa pysymistä, mutta muuten Martta menee nätisti liikesarjan (seuraaminen hihnassa, ihmisryhmä, seuraaminen vapaana, liikkeestä istu ja liikkeestä maahan sekä luoksetulo). Teimme loppuun metsäjäljen läheiselle nurmikolle, sekin meni hyvin 6/6.
Kotona Martta onkin sitten Duracel-pupu. Se syö ulkona kaikki kepit ja pensaani mihin vain pääsee käsiksi. Tänään aitasimme taas uuden joukon pensaita...
Olen vähän harkinnut näyttelyitä... Sisarukset on menossa Royal Caninin näyttelyyn Helsinkiin ja Raaseporiin. Täytyy miettiä...
https://mariina.wixsite.com/karjaarn21, peruttu/siirretty?...
https://www.showlink.fi/shows/royalcaninshow2021/, ilmo 12.7. mennessä
https://porvoonkoiranayttely.com/, ilmo 26.7. mennessä
Videoita voit katsoa Martan instagram tililtä.
sunnuntai 14. maaliskuuta 2021
Nenätyöskentely on parantunut
Martta on söpö ja ne ovat Dinon kanssa kuin paita ja peppu.
Herätin Martan kesken unien kun halusin katsoa hampaat...
Maitohanpaat ovat vaihtuneet. Näyttää normalilta saksipurennalta, mutta näillä pitäisi olla lievä alapurenta. Toivotaan, että alaleuka kasvaa.
Olemme treenailleet erilaisia hajutunnistus juttuja, mutta tällä viikolla erityisesti henkilöhakua rullalla. Martta on aika taitava ja erityisesti rullan palautus onnistuu hyvin.

sunnuntai 28. helmikuuta 2021
Verhotanko alas
Niin vain Martta sai samana päivänä verhotangon kiskaistua alas ja rouhaistua keittiön ovesta palasen. Martalla on energiaa kuin pienessä kylässä ja olemmekin treenailleet lähes joka ilta. Martta tykkää treenaamisesta ja juoksee innoissaan kellariin aina kun vain pystyy. Kellari on siis treenipaikkamme.
Olemme nyt keskittyneet hajujuttuihin. Nosework laatikkotunnistus, ilmaisu sujuu jo hyvin. Tunnarikapula aiheuttaa pientä hämmennystä, sillä Martta haluaisi tuoda kaikki kapulat ja sen suuhun mahtuu paljon. Esineruudun esine haku sujuu loistavasti. Tällä viikolla treenasimme ensimmäistä kertaa myös ihmishakua rullan kanssa, se sujui kuin vanhalta tekijältä.
Martan kanssa on kiva treenata.
Videoita voit katsoa Martan instagram tililtä.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)







