Näytetään tekstit, joissa on tunniste ikä 3 kk. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste ikä 3 kk. Näytä kaikki tekstit

sunnuntai 14. helmikuuta 2021

Peti on käynyt pieneksi


Martalla on peti käynyt pieneksi, vaikka se onkin vielä pieni mustiksiin verrattuna. Kävimme puudelipoppoon kanssa pentutapaamisessa. Martalla on kyllä asennetta, saa nähdä, kauanko ryhmätapaamiset onnistuvat. Martta kyllä tavallaan leikki ihan nätisti, mutta se on vähän kovapäinen puudeliporukkaan. Kun aikuiset koirat komentavat sitä, sen sijaan, että se kellahtaisi selälleen se antaa takaisin. Se myös halusi kulkea joukon ensimmäisenä koko matkan. Martta on 3 kk...

Videoita voit katsoa Martan instagram tililtä.

sunnuntai 7. helmikuuta 2021

Pakkanen paukkuu nurkissa

 

Pakkanen paukkuu nurkissa, mutta Martta on yllättäen aika sään kestävä, se jaksaa touhuta syvässä lumessa pakkasesta välittämättä Dinon kanssa pitkiä pätkiä monta kertaa päivässä.


Tällä viikolla keskustelimme hampaiden katsomisesta. Meillä oli kaksi mielipidettä, Martta: niitä ei katsota ja minä: nehän katsotaan. Olemme pikkuhiljaa pääsemässä asiasta yhteisymmärrykseen, mutta missään tapauksessa Martta ei ole valmis näyttelykehiin, onneksi koronan takia niitä ei lähiaikoina olekaan.

Videoita voit katsoa Martan instagram tililtä.

sunnuntai 31. tammikuuta 2021

Veli kävi meillä leikkimässä


Tämä viikko on ollut vauhdikas. Olemme treenanneet BH:ta varten, Martan veli kävi täällä leikkimässä ja kokeilimme näyttelyseisontaa heikolla menestyksellä.

Videoita voit katsoa Martan instagram tililtä.


Leikit sujuivat hyvin, pennut olivat aika samankokoisia ja leikit onnistivat hyvin. Olimme ulkona sekä koronan että myös sen vuoksi, että leikit alkavat olla sellaisia, että sisätiloissa tulevat seinät vastaan.


Näyttelyseisonnassa pari kuvaa kertoo enemmän kuin tuhat sanaa... Täytyy harjoitella, otin naksuttimen käyttöön, sillä tuon varmaan saa korjattua melko nopeasti.

sunnuntai 24. tammikuuta 2021

Martta 3 kk ja eka rokotus



Martta saavutti kolmen kuukauden iän ja sai ensimmäisen rokotuksensa. Se rynni innoissaan el lääkärin luokse, pissasi ilopissat, heittäytyi selälleen pissaan ja voitte arvata loput. Kun pääsin kotiin, takki meni pesuun. Plussaa tietty, että se oli innoissaan ja iloinen.

Olemme treenailleet pikkuhiljaa arjen lomassa vähän sitä ja tätä.  Nyt lähinnä onnistuu luoksetulo, seuraaminen namilla, lyhyt paikallaolo ja pallon nouto. Marttaa on kiva opettaa, se on iloinen ja innoissaan aina kun sen kanssa tekee jotain. Se myös oppii nopeasti.

Meillä oli lapset (kaikki neljä) yökylässä ja se sujui paljon paremmin kuin uskalsin kuvitella. Martta ei jahdannut lapsia ja yhteiselo sujui hyvin.

Ehkä isoin saavutus tällä viikolla on, että Martta kävelee yöllä / aamulla itse yläkerrasta ulos ja tekee pissat ulos. Se on tämän viikon ollut melko sisäsiisti myös päivällä.

Kynsien leikkaus sujuu hyvin ilman tappelua.

Videoita voit katsoa Martan instagram tililtä.