sunnuntai 19. syyskuuta 2021

Remonttireiskana


Martta osallistuu tiiviisti kaikkeen, halusimme tai emme. Tällä viikolla se "avusti" lattiaremontissa, vaikka sitä kuinka töni, työnsi tai huitoi muualle, se oli vakaasti juuri tapahtumien keskipisteessä.


Korkkasimme Rally-tokokisauramme ja minun virheeni takia menetimme 10 pistettä & tuloksen saannin. Kisat menivät paljon paremmin kuin osasin kuvitella, joten yritämme varmasti myöhemmin uudestaan.

Olimme sunnuntaina koiraleirillä ja se meni vähän heikun keikun. Olisi voinut mennä paremminkin, mutta toki myös onnistumisia tuli. Kaiken näyttelytouhun keskellä, jälki ja ruutu ovat jääneet huomattavan vähälle huomiolle... Hakua en edes viitsinyt kokeilla porukassa...

sunnuntai 12. syyskuuta 2021

ROP ja serti Porvoosta


Lopussa kiitos seisoo vai miten se meni... Koko viikon tahkosimme Martan ikävää asennetta pois ja niin vain onnistuimme Porvoossa.

”Erittäin kaunis, hyvinkehittynyt narttu, jolla erinomaiset mittasuhteet ja luusto. Kaunis, jalo pää. Ihana ilme. Rodunomaiset korvat. Upea ylälinja, erinomainen häntä. Ikäisekseen erinomaisesti kehittynyt eturinta ja rintakehä. Tasapainoiset kulmaukset, hyvä turkki. Upeat liikkeet. Kaunis, tyylikäs, tasapainoinen narttu.”


Tässä odottelimme kehän laidalla omaa vuoroamme...


Onneksi Martta tykkää tuosta uudesta kevythäkistään ja menee sinne mielellään.


Tässä perjantain tokotreeneistä ja ryhmä paikallamakuu.



Keskiviikkona pyörähdimme illalla Match Showssa ja Martta tuli sinisten ykköseksi, tässä vaiheessa jo aloin hieman uskoa siihen, että saan homman onnistumaan.


Match Show:n parkkipaikalla puudeliseurassa


Keskiviikkona kävimme myös Seurasaaressa ja Martalla ekaa kertaa kuonopanta. Sen kanssa kulkeminen onnistui hyvin, Martta antoi pannan olla ja vetäminen katosi kokonaan.


Pihalla leikkiä Dinon kanssa...

Videoita voit katsoa Martan instagram tililtä.

sunnuntai 5. syyskuuta 2021

Nyt sitten harjoitellaan


Jotenkin käytökseeni ei oltu tyytyväisiä Riihimäen viikonlopun jälkeen. Outo kiilto silmissään omistajani mutisi kiihkolla: "Nyt me treenataan...!"

Ja niin me maanantaina treenattiin, söin kiltisti kaikkien tarjoamia makupaloja.


Tiistaina treenattiin remmirähjien ryhmässä ja omistajalleni nousi patti otsaan, kun kävelin hiukan liian nopeasti tai olisin siis kävellyt, ellei hän olisi roikkunut jarruna hihnan toisessa päässä.


Keskiviikkona treenattiin tokoa ja "pääsin" näyttelyharjotuksiin. Ne menivät hyvin ja heilutin jopa häntää kouluttajalla.

Perjantaina treenailtiin rally-tokoa. Se meni hyvin meidän molempien mielestä. Halleluja..., sain levätä viikonlopun rauhassa

sunnuntai 29. elokuuta 2021

Näyttelyviikonloppu

 


Riihimäki sunnuntai ERI: ”10 months, nice body, construction head, propotions could be slightly better. Correct front. Good neck, topline needs time to settle. Correct tail, good carriage. In movement needs a lot of training”

Riihimäki lauantai EVA ”Erinomaiset mittasuhteet & luusto. Hyvä kuono-osa, takaluisu kallo, hyvä kaula & ylälinja. Ikään riittävä eturinta & rintakehä. Ok kulmaukset. Erinomainen askelpituus. Valitettavasti koira ei päästä lähelleen, eli on pahassa ”mörköiässä”.

Martta väisti tuomaria molempina päivinä... Tarttis varmaan treenata...

sunnuntai 22. elokuuta 2021

Eka näyttely

 


Martan eka näyttely, Heinola 22.8.2021 EH, tuomarina Veli-Pekka Kumpumäki, mukana myös tuomariharjoittelija. ”Vielä hyvin pentumainen. Lupaava sivukuva, mutta vielä kauttaaltaan löysä. Vahva luusto. Narttumainen pää, joka saa vielä täyteläistyä. Kovin vaaleat silmät, häiritsevästi. Hyvä kuono-osa. Hyvä ylälinja, sopivasti kulmautunut. Lupaava karvapeite. Vielä löysät liikkeet ja pientä ujoutta käytöksessä. Tahtoisin lisää otsapengertä.”

Martta täytti eilen 10 kk ja strategiset mitat olivat 45,1 kg ja 62 cm. Kävimme Mustissa ja Mirrissä puntarilla ja myyjä kysyi: onko tuo cane corso :) 

Instassa videoklippi näyttelyistä.

Videoita voit katsoa Martan instagram tililtä.

sunnuntai 15. elokuuta 2021

Arkista puuhastelua

 


Meille ei taida kuulua yhtään mitään. Olemme treenailleet laiskasti, lähinnä viettäneet aikaa kotosalla. Martta jää jo nätisti kotiin kun lähdemme ulos, eikä enää laita kämppää päreiksi jäätyään yksin kotiin. Meillä on valvontakamerat ja Martta nukkuu sikeästi poissa ollessamme.

Martta täyttää ensi viikolla 10 kuukautta, odottelemme juoksuja, vähän jännittää paljoko se painaa ja tietty näyttelyt, joihin olen sen ilmoittanut.

sunnuntai 8. elokuuta 2021

Paluu arkeen

 


Tällä viikolla helteet helpottivat ja olemme pikkuhiljaa palailleet arkeen. Treenit sujuvat jotenkuten, pahin mörköikä tuntuu jääneen taakse. Siskotytöllä alkoi juoksu, me vielä odottelemme juoksun alkua.


Martta keskittyy hyvin, mutta vastustamaton kiusaus on, kun muut aloittelevat leluilla leikkiä.