sunnuntai 29. elokuuta 2021

Näyttelyviikonloppu

 


Riihimäki sunnuntai ERI: ”10 months, nice body, construction head, propotions could be slightly better. Correct front. Good neck, topline needs time to settle. Correct tail, good carriage. In movement needs a lot of training”

Riihimäki lauantai EVA ”Erinomaiset mittasuhteet & luusto. Hyvä kuono-osa, takaluisu kallo, hyvä kaula & ylälinja. Ikään riittävä eturinta & rintakehä. Ok kulmaukset. Erinomainen askelpituus. Valitettavasti koira ei päästä lähelleen, eli on pahassa ”mörköiässä”.

Martta väisti tuomaria molempina päivinä... Tarttis varmaan treenata...

sunnuntai 22. elokuuta 2021

Eka näyttely

 


Martan eka näyttely, Heinola 22.8.2021 EH, tuomarina Veli-Pekka Kumpumäki, mukana myös tuomariharjoittelija. ”Vielä hyvin pentumainen. Lupaava sivukuva, mutta vielä kauttaaltaan löysä. Vahva luusto. Narttumainen pää, joka saa vielä täyteläistyä. Kovin vaaleat silmät, häiritsevästi. Hyvä kuono-osa. Hyvä ylälinja, sopivasti kulmautunut. Lupaava karvapeite. Vielä löysät liikkeet ja pientä ujoutta käytöksessä. Tahtoisin lisää otsapengertä.”

Martta täytti eilen 10 kk ja strategiset mitat olivat 45,1 kg ja 62 cm. Kävimme Mustissa ja Mirrissä puntarilla ja myyjä kysyi: onko tuo cane corso :) 

Instassa videoklippi näyttelyistä.

Videoita voit katsoa Martan instagram tililtä.

sunnuntai 15. elokuuta 2021

Arkista puuhastelua

 


Meille ei taida kuulua yhtään mitään. Olemme treenailleet laiskasti, lähinnä viettäneet aikaa kotosalla. Martta jää jo nätisti kotiin kun lähdemme ulos, eikä enää laita kämppää päreiksi jäätyään yksin kotiin. Meillä on valvontakamerat ja Martta nukkuu sikeästi poissa ollessamme.

Martta täyttää ensi viikolla 10 kuukautta, odottelemme juoksuja, vähän jännittää paljoko se painaa ja tietty näyttelyt, joihin olen sen ilmoittanut.

sunnuntai 8. elokuuta 2021

Paluu arkeen

 


Tällä viikolla helteet helpottivat ja olemme pikkuhiljaa palailleet arkeen. Treenit sujuvat jotenkuten, pahin mörköikä tuntuu jääneen taakse. Siskotytöllä alkoi juoksu, me vielä odottelemme juoksun alkua.


Martta keskittyy hyvin, mutta vastustamaton kiusaus on, kun muut aloittelevat leluilla leikkiä.

sunnuntai 25. heinäkuuta 2021

Martta keppostelee


Martta on rauhoittunut paljon, tiedä sitten, onko helle uuvuttanut vai onko sille vain tullut järkeä päähän, vaikea sanoa. Se on yhä arka vieraissa paikoissa, mutta kotona sen kanssa on helppo tulla toimeen.

Tosin kun siivosin kukkaruukkuja, se nappasi ruukun pari kertaa ja juoksi ruukku hampaissaan pitkin pihaa, minä tietysti kiljuen perässä...

Olin ajatellut ilmoittaa sen tokokisoihin, mutta mörköiän on mentävä ohi, ennenkuin voin edes harkita asiaa.

sunnuntai 18. heinäkuuta 2021

Match Show ja mörköikä

 

Martalla on alkanut mörköikä... Treeneissä se pelästyi lasta joka juoksi uimarengas kaulansa ympärillä ja päätti syöksyä autoon turvaan. Match Show meinasi mennä plörinäksi, kun Martta ei suostunut kävelemään kentän poikki. Onneksi se kuitenkin lopulta suostui ja juosta jolkutti kehässä olosuhteisiin nähden hyvin.


Tässä handlerin arvio: "Martalla meni myös hienosti, se ei purrut ketään, ei karannut, ei peitsannut eikä laukannut. Se seisoi nätisti, näytti hampaat hyvin ja ravasi hienosti eikä hätkähtänyt ollenkaan tuomaria. Toki lopuksi se ei enää jaksanut seistä, joten se sai sinisen nauhan kun peppu ei enää noussut loppuvaiheessa." 

Kehävideon voit katsoa Martan instagram tililtä.

sunnuntai 11. heinäkuuta 2021

Helteet jatkuvat

 


Tämä viikko oli sekoitus työpäiviä ja helteitä, lue: emme ole tehneet yhtään mitään. Tyttäreni kokeili, miten näyttelyhihnassa kulkeminen sujuu, sujuihan se. Siitä pieni videoklippi Martan instagram-tilillä.

Kaiken kaikkiaan mietin, menikö se murrosikä ohi, ennenkuin kunnolla alkoikaan vai onko se vielä edessäpäin... Martta on kyllä ollut todella mukava ja helppo viime aikoina.

Videoita voit katsoa Martan instagram tililtä.